Rabu

Otanjoubi omedetou goshujin-sama~

Assalamualaikum

Semalam genap umur shujin 3x (Tak mintak kebenaran nak share umur dia) Hahaha. Actually, kononnya aku nak buat seprais kali ni. Sebab memang semedang tak celebrate birthday dia tetiap tahun. Tuan punya badan insist takmo sambut.

So tahun ni aku saja je nak bagi seprais sikit kat dia. Aku ambik cuti tak inform. Tapi awal awal aku da cakap nak ajak dia makan kat luar. Dia ingat nak pegi masa aku lunch atau dinner. Hadiah birthday dari anak anak tak kesampaian sebab barang yang diperlukan tak beli. Birthday cake pun aku tak dapat buat sebab telur habis.

Sedihh..

Tapi seprais sedikit berjaya sebab dia tak expect aku ambik cuti semalam. Then dia terkejut sikit masa aku keluarkan hadiah birthday dia.

So ok la. Seprais sedikit menjadi. Hehe. Ke dia pura pura terkejut nak ambik ati? Hahaha

Apa kami makan..?


Sashimi ni bukan aku je suka makan, Aqil pun suka. Shujin so-so saja


Ini pesanan shujin ebijyuu. Tak rasa pun. Tapi nampak cam sedap. Tapi shujin kata, sedap cemana pun makan kat kedai, sedap lagi yang dimasak kat rumah :D

Antaranya lah. Tak semua aku ambik gambar.. Hehe..


Muka birthday boy. Hahaha


Budak yang baru tukar baju lepas tumpahkan segelas air

Aqil Mubarak yang happy

Muka budak gigit sudu. Dia makan jugak. Aku bagi makan tofu lembut tu. Banyak kemain. Hehe..


Selepas kekenyangan

Harap shujin suka dengan hadiah dia. Aku tak pandai nak pilih.. Tapi kalau dia tak suka boleh je nak return pun. Hahaha

Daa

8 comments:

BERT berkata... [Reply]

epi besday utk asven akak.. sy pun seprais menjadik malam tadi... hihiii

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Jgn ingat Shujin tak pandai nak ambil hati Rai. Apa pun yg diberi pasti hatinya dah gembira tak terkata.

Aisy dah makin cerdik!

Irfa berkata... [Reply]

hppy bday en shujin

Dr K berkata... [Reply]

Erkkkkk.....sashimi tu soheh la saya tak makan...sushi pun saya tak makan....wakakakakkaa..Tapi wife saya penggemar makanan Jepun, sebab nenek dia org Jepun..kah kah kah...

Happy birthday to your husband....:)

ps: saya teringin nak belajar basic bahasa jepun la...boleh tak buat entri ringkas tentang apa yg perlu diketahui before enroll mana mana kelas bahasa jepun...or, boleh ke belajar online je? ;)

Unknown berkata... [Reply]

Happy besday kpd En Shujin.
Makanan Jepun ni, KZ tak berapa berkenan. Memang tekak pure Melayu!

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Alaa sweetnye....eerrrr bahasa korea ke jepun tu...xpham rietta....ekekeke....

LiYa HaNiF :: berkata... [Reply]

hahaha sashimi tu mmg sah2 liya tk leh nk makan... hehhe

appy besday to yr chenta ati ye... :)

Psst : bila nk lunch sesama nie..

Munn Jaafar berkata... [Reply]

waaahhh hepi bday utk shujin!! (shujin tu maksudnya suami kahh?)

kami lg la tak reti nk sprais2 ni. fendy bab ni pun pyh sikit. :p

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com