Selasa

Extra income dengan JomNiaga

Assalamualaikum

Siri extra income datang lagi. Aku ada sikit frust dengan EnSurvey sebab tak banyak survey baru. Income EnSurvey duk kat RM25 je. Cis..Kali ni aku saja mencuba benda lain pulak. Hehehe..
JomNiaga ni affiliates marketing. Kita promote ebook orang, bila orang belie book, dapat komisyen. Berbanding ebook yang dijual direct oleh pembuatnya. JomNiaga ni jadi platform bagi peniaga ebook. Bagi yang nak promosikan dan dapat komisyen hasil jualan ebook, daftar adalah PERCUMA. Cuma kena tahu cara nak promosi dan rajin je.
Sejak join, dah dapat RM84. Belum cash out lagi. Aku set minimum cash out RM100.
Eh, aku rasa aku da pernah buat entry pasal ni lah. Hahaha.

Takpe. Promote bagi orang yang tak tau. Fokus aku lebih kepada ebook yang bermanfaat kepada orang perempuan. Bagi yang suka memasak dan bagi yang suka berniaga. Contohnya PANDUAN PERNIAGAAN CUP CAKES dan CARA BUAT HOMEMADE COKLAT DENGAN KOS MINIMUM ni. Kalau bukan untuk berniaga pun, boleh buat untuk keluarga. Tak payah pergi hotel kalau nak makan pizza atau roti macam yang chef buat. Tukang masak hotel sendiri yang share tips dan cara nak buat bun macam hotel. Boleh klik kat banner sebelah kanan tu. Lepas bayaran dibuat, DVD akan diposkan ke rumah. So sambil tengok instruction sambil buat..

Salah satu kaedah promosi berkesan tentang ebook dan affiliates ni adalah dengan berblogging guna niche. Tengok mana entry yang paling top dan keluar kat Google search page pertama. Selitkan affiliate link di situ sambil buat promosi ringkas bersama entry berkaitan. Kalau buat blog niche pasal masak tapi post link affiliate pasal jaga anak, lambat la kot dapat.

Sekadar perkongsian dari aku yang masih lagi belajar dalam buat benda ni. Ramai lagi yang otai. Asalkan rajin dan cekal. Insya allah akan berjaya. Buat apa pun macam tu kan.. :D

Selamat mencuba!

Daa

8 comments:

Irfa berkata... [Reply]

x jelas psal ni
xpe,,kita chat kendian ;)

nazayiena berkata... [Reply]

Tq atas perkongsian ini.

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

ada sorang rakan rajin bagi info nak tambah pendapatan...

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Rai pandai semua dan rajin kakak ni dahlah tak pandai malas pulak..

JunAina berkata... [Reply]

Buat apa pun kena ada ilmu ye Rai, kalau tak ada ilmu tak menjadi. Rajin Rai...

Tanpa Nama berkata... [Reply]

rezeki tu rai !

emarieys berkata... [Reply]

thanks rai

mama maman aka yana berkata... [Reply]

sy xreti benda2 gini wlpun keinginan nak dpt duit extra tuh ada.. bila ada extra makanya extra la berbelanja.. hahaha

tp xde ilmu sgt sy nih.. nak kena bljr la jugak kannn

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com