Selasa

Cuci mata @Ikea

Assalamualaikum

Aku bukan suka sangat nak mengukur saiz shopping kompleks kat Malaysia ni. Shopping memang jauh sekali la. Kalau ada keperluan, baru pergi. Itu pun kena umpan ngan makanan. Ciss.. Hahaha..

Actually, pergi Ikea ni sebab nak survey closet baju anak dengan sofa. Sofa lama aritu aku buang sebab dah terlalu comot tumpah macam macam dan uzur keadaannya. Ambik kesempatan buang masa pindah.

Rumah skang ni almost da siap kemas, tapi lapang je la. Takde sofa. Nak ajak orang datang rumah pun segan. Ada gak pikir nak buat konsep rumah jepun je. Tayah sofa. Sep bajet. Hahaha..

Ada la benda yang berkenannya kat Ikea tu. Tapi fulusnya pulak yang yilek. So sabar dulu naaa.. Bukan tak sudi buat house warming. Rumahnya belum cukup cukup hangat. Hehe..

Eh yang story pepanjang ni bukan ada gambar sofa bagai pun. Nak tayang makanan je :p

Habuan orang habis pantang
20biji meatball & fries yang dikongsi dengan Aqil dan Damia. Maknya makan lebih. Harus naik balik perut..

shujin punya ni..ciken cop

shujin punya jugak.. yg roti cinnamon tu aku punya.. hehe..

Gamba bonus..


Post tergendala..

Daa

20 comments:

Unknown berkata... [Reply]

rumah sy pun takde sofa kak..senasib la kite..nak beli gak tapi asik la duk pending jer..

Irfa berkata... [Reply]

sofa aku pun nak buang tapi xde lori sampah nak terima..dia mintak rm20 hanya utk tlg buang.boleh?jd biarlah situ smpi aku beli sofa baru nanti boleh suh lori hantar barang tu tlg buang

ini ke meat ball daging kuda yg org duk heboh citer tu?

Unknown berkata... [Reply]

Hoih.. Takla.. Tak silap aku ikea dah keluar kenyataan kata meatball diorg takde daging kuda..

Unknown berkata... [Reply]

Encik somi aku tinggal je kat rumah lama.. Sabo je jadi tuan rumah kan.. Hahaha

Unknown berkata... [Reply]

Rasanya kitorg pun camtu la.. Lama kot pending ni... Haha..

Aziela berkata... [Reply]

Akak, memang tak mampu la beli sofa Ikea. Everytime nak beli, tengok harga, terus rasa macam lebih berbaloi beli kat kedai furniture. Hehehehheeh. Gambar bonus tu, memang dah boleh meniarap ke, atau dipaksa meniarap? Hehehehehheehe.

♥MAMASYAZA♥ berkata... [Reply]

sedapnye meatball tu

Unknown berkata... [Reply]

Saya pegi tengok aritu, mahal la. Tapi tak jauh jugak beza ngan yg jual kat kedai perabot. Tapi pada saya sofa ikea.jauh lg berkualiti dr yg kat kedai perabot. Mak saya beli sofa tiga.ribu lebih. Kayu dlmnya tu murahan gila. Guna tak sampai dua tahun rosak dah. So saya rasa ari spend tiga ribu tu beli sofa kat kedai perabot. Baik beli kat ikea.. Pendapat saya lah.

maszull berkata... [Reply]

assalamualaikum rai...bestnya..:)

dalila berkata... [Reply]

lama rasanya tak ke ikea... hhmm sedap!

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Gamba bonus tu yg tak puas tu. Comel.

Sy dah lm tak ke ikea. Lagilah nak mkn ke sana. Mengenangkan org yg sgt ramai tu, terus jdk malas nak ke sana.

ZieMarziah berkata... [Reply]

glemer betul meatball ikea ni ye..sedap sgt ke?

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

memang seronok masuk ikea ni...
meatballnya memang femes...

Unknown berkata... [Reply]

Pada saya sosnya tu yg sedap.. Sesekali makan ok la..

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

look yummy to me...blom pernah try meatball kat IKEA...dah lamer juga xjengah IKEA...

psss...picta yang last tu comei....apa dibikin budak comei itu...

Munn Jaafar berkata... [Reply]

errr ikea bukak x malam2? :p

Dr K berkata... [Reply]

Dah lama betul saya tak ke IKEA...Tunggu masa sales dia, mmg ada byk items yg berbaloi beli

Tanpa Nama berkata... [Reply]

hehehe sedap betul dpat ternak lemak ni ye rai

Anamarza berkata... [Reply]

tak pernah ke ikea pun apatah lg mkn meat ball tu :(

LiYa HaNiF :: berkata... [Reply]

alaaa knapa lak lajak je g subang bestari dekat dh tu ngan rumah liya hehe ..kak rai nth bila le liya berkesempatan g melawat kawasan kt rumah akk tue yerk.. adusss nk ambik stroller..daddy qalesya ni asyik keje je nk g sendiri tkt sesat melarat satu hal lak nnti.:(

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com