Ahad

Tujuh!

Assalamualaikum

Hai.. Saya dah cukup tujuh hari.. Ibu dan ayah saya dah bagi nama kat saya.

Muhammad Aisy Thaqif
Tali pusat pun dah tanggal. Berkat kegigihan ibu saya bagi susu setiap dua jam, saya berak 3-4kali sehari. Hasilnya saya tak kena jaundis.

Pandai tak saya bergaya

Sekarang saya dah boleh tidur tersenyum. Ibu saya da turun 4kg. Perut ibu saya pun da tak berapa burui.

Masih gigih berpantang dengan param, pilis, tepel, bengkung bagai. Go go go. Cuma untuk 20 hari. Hehehe..

Daa

13 comments:

azieazah berkata... [Reply]

Wahhhh Muhammad Asiy Thaqif. Sedap nama. Bagus la tak kena jaundis. Memang utk elak jaundis, kena kerap bagi susu badan.

Cepat besar ya, nanti boleh cepat pegi sekolah!

Tanpa Nama berkata... [Reply]

nama cantik, nampak panjang tapi ringkas. apa makna nama tu?

Yaya Azura berkata... [Reply]

nak panggil Aisy ke Thaqif nie..
dua2 best..hehe
terima kasih ye ibu sebab menyusukan saya sekerap munkin, kalau tak misi dah cucuk tapak kaki saya..hehe

Unknown berkata... [Reply]

Muhammad senyum hensemlah, suka auntie tengok. auntie support ibu, go go go chaiyokkkkkk ibu

sitiezahim berkata... [Reply]

adeh susah nak nyebut hehe..panggil apa rai? alaaahh besnya ada baby..huhuhu

Ayu Ayunie berkata... [Reply]

rai.. aisy tu ada dalam list nama anak ayu. harap kalau bby boy kali ni nak letak gak nama tu. sweet je dengar.

BERT berkata... [Reply]

dah bersalin?????????????

comeynye kakkkkkkk!! sedap namanya.. salah satu pilihan nama masa saya peknen dulu AISY hehehehehhe...

selamat berpantang ye kak..

Aziela berkata... [Reply]

Allah haii... mesti asyik kena cium jer kan. Bau baby nie memang sangat wangi.

Anamarza berkata... [Reply]

menarik nama baby Rai.

anak saya memang tak boleh nak elak kuning tu, sbb faktor darah, dah banyak menyusu dan pantang segala macam jamu or benda yang boleh sbb kan kuning tetap anak kena kuning juga :(

Ujie Othman berkata... [Reply]

Alhamdulillah...baby Aisy comel dan sihat!

Unknown berkata... [Reply]

Aisy tu maksudnya mewah, kaya raya. Thaqif tu bijak, yg mudah faham..

Tanpa Nama berkata... [Reply]

dah namanyer anak blogger, kecik2 dah pandai bergaya ye hehehe

aizamia3 berkata... [Reply]

Tahniah Rai.. (walaupun terlambat).. ;)

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com