Jumaat

Apa sebenarnya berlaku di SCC

Assalamualaikum

Tetiba jadi tak reti nak tulis macam mana.. Hahaha..

Aku start dengan pengenalan tentang event ni okay. Sebenarnya event ni adalah anjuran Nutrilite Institute sempena dengan pelancaran product terbaru mereka dipasaran. Namanya Cear Guard. Aku dah beberapa tahun makan supplement nutrilite ni. Actually ni first time aku pergi event pelancaran product diorang.

Bercerita sikit tentang supplement yang aku makan. Aku sensitif bab-bab benda masuk dalam tubuh ni. So far, yang aku dah baca dan dengar, aku dapat merumuskan yang Nutrilite aku boleh consider sebagai jenis supplement yang aku boleh percaya setakat ni. 

Kenapa?

(1) Nutrilite adalah satu satunya syarikat yang tanam, proses dan botolkan sendiri productnya secara organik di ladangnya sendiri. Mak menakan besties aku da pernah sampai kat ladangnya dan tengok cara diorang proses. (Source : Euromonitor)
(2) Sejarah 75 tahun, belum ada lagi isu penarikan dari pasaran kerana masalah berkaitan dengan kualiti atau menyebabkan penyakit lain (Aku tengok kat ConsumerLab, FDA)
(3) Yang aku dah cuba dan rasa berkesan kat diri aku. Family aku pun da sikit sikit start makan dan Alhamdulillah, kesihatan mak aku makin baik. Nenek aku pun da makin cergas.
(4) Kajian diorang banyak collaborate dengan badan badan saintifik dunia (US especially) dan fakulti di universiti terkemuka. Aku pernah dengar orang kata, nak kerja dengan Nutrilite kena jadi senior scientist dulu sebab diorang nak yang berpengalaman saja. Fresh grad tak dapat biasanya..
(5) Jangan la ada yang tanya halal ke tidak. Fine. Aku jawab sebelum ada yang tanya. Sijil halal mereka dikeluarkan oleh IFANCA.

Boleh check senarai Board of Scientist diorang di Nutrilite.com.

Mula-mula aku ingat event ni just penerangan macam mana diorang nak pasarkan product baru ni. Rupa-rupanya adalah presentation macam mana product development tu dijalankan. Dari latar belakang kajian dan objektif, strategi sampai lah ke clinical study. Macam orang buat presentation final Phd project gitu. So memang banyak gila medical term yang digunakan T_T

By the way. Clinical study bagi product-product nutrilite boleh download dari website dia. 

Product development ni mengambil masa 4 tahun oleh satu kumpulan yang diketuai oleh Dr Yumei Lin. Setiap individu dalam kumpulan tu ada peranan masing-masing. Kajian produk ni dipantau oleh Dr Jonathan Corren, MD dari Allergy Research Foundation yang terletak di Los Angeles, California.
Kiri sekali tu tabletnya. Yang tiga lagi tu active ingredient yang terdapat dalam tablet tu. Acerolla cherry, spanish needle dan cinnamon bark. Semuanya dalam bentuk pekatan (concentrate). Pekatan tu bukan dia keringkan lepas tu blender macam yang biasa orang jual jamu tu buat tau. Adalah special patented way yang digunakan.

Clear Guard ni adalah dikatakan membantu mengurangkan masalah alergi, hidung tersumbat dan simptom simptom selesema macam bersin dan sebagainya. Kalau ikut clinical study. Ianya lebih effective dari anti-histamine (Loratadine). So, better choice nak mengawal masalah alergi tanpa menggunakan ubat :D

Next aku cerita apa yang dia cakap dalam presentation tu.

Daa

12 comments:

Anamarza berkata... [Reply]

Okey tunggu next entry pulak :)

Ujie Othman berkata... [Reply]

Menarik clear guard ni..ramai gak org yg ada alergi bab idung ni. mmg biasanya susah nk baik.

wahida berkata... [Reply]

eh bagusnya...
sesuai utk aku yg sentiasa bersin setiap pagi ni...

+ e.z + berkata... [Reply]

kiranyer utk org yg ellergy la yer? menarik...

Aziela berkata... [Reply]

Sangat transparent. Bila jujur cerita pasal product, barulah mudah nak convincekan potential user and user. User pun faham apa yang masuk dalam body dan senang nak explain kat orang lain. Indirect marketing. Brilliant!

nazayiena berkata... [Reply]

Bagus tu klu cam kak Nurul nie selalu sgt hidung tersumbat.

Unknown berkata... [Reply]

BGS NI..TP RS2NYA MESTI MAHAL YE TAK..

mummY daniSha berkata... [Reply]

how much zai?

sal ya berkata... [Reply]

menarik ni.

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Rietta pown ada amek...kdg kdg acerolla cherry...kdg kdg 8ctive lime...mmg ok utk rietta...

Psss...thanks akk, nnti klu ada kt png, akk info yea....

IntaNBerliaN berkata... [Reply]

saya pnh tgk product ni tp sblm ni xpnh ambik tau pun apa fungsi or pe2 je pasal produk ni.. :-)

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply]

menarik- menarik..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com