Isnin

Hai sayalah Mama AmanArief

Sebelum bercerita lebih lanjut kenlah tengok dulu orangnya betul tak?

Inilah saya.. Sila cam ye..ekeke.. Yang sulung tue anak perempuan saya.namanya Dalia Amana tapi saya panggil Amana. Dan yang lelaki tue ank kedua saya namanya Amirul Arief dan pangilan manja Arief. Ynag ketiga? Ta tau bila tapi sebelum mencecah 35 saya akan dapat kan satu "A" lagi untuk jadikan "Ttriple A" sekarang baru "Double A"- AmanArief. 

Rasa kelakar untuk bercerita di belog orang lain tentang diri kita.. mmm.. Okla kita cerita tentang hobi nak? Macam budak-budak je cerita tentang hobi kan? Kang ada plak yang tak nak baca.. Tau citer hobby nie klishe sangat..Tapi  kalau citer tentang hobi yang datangkan income dan barang-barang berharga nak dengar tak? Wahh ramai yang jawab "nak" nampaknye.. Hobi saya sekarang join CONTEST!! Saya baru serius tahun ini. Serius sangat pun takla tapi mana-mana yang sempat je.  Kita tengok gambar jelah ye.. Baru ada bukti sahih!

Pemenang IPAD itu adalah saya.. Bocor lak nama sebenar hehe

Saya baru sahaja menang contest nie. Cash RM500

Stok susu Dutch Lady 6 bulan sebenarnya hampir setahun :)

Stok PetPet 3 bulan

Amacam teruja tak tengok gambar-gambar nie? Sebenarnya saya masih new comper.Masih bertatih. Ramai lagi pro comper.Malah kawan saya ada yang menang keta, tv dan lain-lain. So amacam minat tak hobi saya nie? Kalau nak tau citer-citer lanjut tentang hobi saya nie bolehla klik sini ye.

Once a while saya suka jugak join event. Saja nak sibukkan diri yangbmemang sibuk.
Tapi tak kerapla sebab masa membataskan..
Me with my mum.
Sebenarnya Hi-Tea nie saya menang jugak kiki

PA&MA Event. Boleh spot saya tak? Saya pakai tudung oren.
 Amana pakai baju pink polcadot

Event Cloth Diaper..
Saya join event cloth diaper sebab saya pengguna cloth diaper
Tahun nie belum lagi join any event. Busy betul..
Harap-harap dapat join sekali untuk releze tension
Event baca kat sini ye

Penulisan. Entah macam mana saya terjebak dengan penulisan nie..mmm.. Mula-mula sebab contest lama-lama saya sedar saya juga minat menulis. kalau tidak takkan ada belog. Ye tak? Nak baca tulisan saya? Di sini . Saya juga dalam proses nak hasilkan buku. Saya dah hantar satu chapter kepada publishing dan mereka berminat untuk publish buku tue. Tapi ye..sekali lagi masa.. Masa amat mencemburui saya.. Insya Alalh saya nak cuba siapkan. dan harapnya buku itu akan beri manfaat pada kita semua.

Sampai sini elah ye. Lagipun nie belog orang lain tapi buat macam belog sendiri pulak. Hehe..
Saya harap apa yang saya cerita di sini menjadi sumber inspirasi. 
Percayalah rezeki ada dimana-mana antara hendak dengan tidak sahaja untuk mencarinya.
 Adiossss!!!

opsss..
Ini belog saya ye. Jemput datang untuk kita menjadi kenalan di alam maya...

17 comments:

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Rai...

ini alamat kakcik :

7, jalan kencana 36/2
taman kencana
cheras.

Tel : 0122830569.

Jemputlah datang (call dulu tau). :)

Zul fattah berkata... [Reply]

fuhyo.. gempak gak ...
tapi memang tak sangka r menang contest dpat hadiah yg gempak cam ni..?

kalau mcam ni, nak try joinkan diri dlm contest gak r..

Unknown berkata... [Reply]

kakcik!! betul ke..thankss..nanti nak datang saya call eh..hihi.. terliur tengok mangga..

Unknown berkata... [Reply]

Zul Fatah,
kann..akak pun jeles..kalau join peraduan tak penah menang.. cabutan bertuah pun tak penah dapat..

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Peh! Gile ah! Hehehehe...Sy takde minat ke arah peraduan ni. Tataulah nape...nak jugak jdk gila.

JunAina berkata... [Reply]

Best ek...joint2 contest menang. Puas hati kan? Stok susu setahun...jimat belanja...:)

Mulan berkata... [Reply]

ada jgk menang sikit2 dulu2.. pastu dah takde masa... tapi seronok sangat kalo menang bior pon hadiah kecik... rezeki alhamdulillah..

aizamia3 berkata... [Reply]

pergh.. yang best tu dapat susu n pampers.. gilee jimat stok untuk setahun.. ;)

Dr K berkata... [Reply]

Betul tu, hobi join contest ni mmg best..menunggu aja nak menang keta bila isi minyak..:P

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata... [Reply]

hai kawan2- sebenarnyakan join contest nie ada taktiknye.. masih bertatih belajar... tp ila jarang join lucky draw..susah nak menang.lucky draw tue kengkadang dia bagi yg high purchase je.. banyak modal yg nak pakai. semua nie ila menang menang based pada kreativiti.

Unknown berkata... [Reply]

ila, nampak gaya ila kena share tips nak menang contest.. saya pun nak baca nanti...

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Oh... dah start blogger jemputan tu ye Rai.. Syok kakak baca dan nampak blogger ini punya integriti tinggi. Bakal novelis tu yg kakak paling salute...

lieynanilaz berkata... [Reply]

rajin ini blogger join contest!!..berbaloi-baloi...:)

Prettywrite berkata... [Reply]

hai kak ila..yana pernah beli hada labo dengan k.ila dulu..hada labo tu pun yg k.ila menang contest tak silap..heee..

+ e.z + berkata... [Reply]

uishhhhhhhhhhhhhhhh
rezeki tuh :)

Ce'gu JAERA berkata... [Reply]

wahhh, banyaknya menang contest... tahniah kak rai...

Unknown berkata... [Reply]

err..thanks Gen2merah..tapi bukan saya..hehe..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com