Jumaat

Golden Week

Assalamualaikum

Golden Week adalah antara cuti yang paling panjang di Jepun. Bermula dengan 29hb April (昭和の日 Showa No Hi), dan 3,4,5hb May. Semalam adalah cuti Constitution Memorial Day (憲法記念日 Kenpou kinenbi), hari ni Green Day (みどりの日 Midori no hi) dan esok Children Day (こどもの日 Midori no hi). So most company diorang bagi cuti straight satu minggu kat pekerja.

Awat tetiba aku nak sembang pasal cuti kat Jepun nu kan.. Hehe..

Sebenarnya semalam bos da approve cuti aku minggu depan. Golden week minggu ni. Tapi since minggu depan takde kerja, so aku boleh ambik cuti. Cuma yang tak seronoknya, oleh kerana aku ni tukang angkat telefon. Aku still kena angkat call jugak masa cuti tu. Segala bala eh call tu akan di route kan ke hs aku.

Eh bos. Allowance tadak ka. Hahaha.

Takpe la kot. Jangan 24jam aku kena melayan call sudahla. Haruu..

So, kekdahnya.. Cuti kali ni aku planning nak ngikut shujin pergi business trip ke utara. Nama je business trip tapi kami sambil sambil nak ber JJCM. Laksa kedah kat Kuala Ketil tu dah tak sedap. Nak pi carik port baru. Shujin suka nasi kandar telur sotong. Uih.. Antara lain yang aku nak cari adalah nasi lemak kuning. Tak pernah lagi merasa.

Dan berita kurang baiknya aku mungkin lost in translation sepanjang minggu. Kalau ada WiFi free mungkin aku boleh update gambar sekali sekala. Nama aku nak buat scheduled entry tu mujur sangat kot.. Haha..

Shujin bacakan komik Lee Chong Wei kat anak-anak. Aku ingat Keluarga Sidek je ada
keluar komik. Huhu

Nak pesan apa-apa kat Pekan Rabu?  Antara destinasi utama kami adalah Kulim (rumah besties kami), Alor Setar dan beberapa destinasi lain. 12hb tu ada event kat sana. So yang itulah businessnya.. Kehkehkeh.. 11hb mungkin nak pergi rumah officemate aku kawen kat Chuping, Perlis. Alamatnya mencurah curah la duit macam mencurah air ke daun keladi.

Segalanya masih dalam perancangan, tapi harap harap menjadi lah.

Daa

4 comments:

Unknown berkata... [Reply]

selamat bercuti...bwk balik ole2

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Beli dodol durian kat pekan Rabu boleh? (eh... jangan ambil serius, kakcik gurau je).

Selamat pergi dan selamat kembali. :)

Acik Erna berkata... [Reply]

selamat becuti rai..semoga selamat diperjalanan..
insyaallah..jika diizinkan perancangna rai akan dapat diteruskan.

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Wow! Happy holiday Rai. Sy kirim mangga harum manis la klu mcm tu. Hahahaha! kidding, ok sy tau. Mangga tu cuma ade kat Perlis. Dan awak nak ke Kedah. Hahahahaha!

=p

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com