Selasa

Weight Management - Simple habit

Assalamualaikum

Beberapa ketika dulu aku attend kelas weight management. Actually beberapa kali dah, tapi yang kali ni huraian lebih detail tentang pengurusan berat badan akibat kekurangan protein. Aku tak dapat nak videokan the whole presentation sebab bateri nak abis, tapi sempat la ambik gambar beberapa slide penting. Tak menang tangan nak buat nota. In the end, terpaksa buat research berdasarkan keyword yang aku sempat salin.

Later la aku share in detail tentang peranan protein dalam pengurusan berat badan ni.

Simple yet effective but hard to maintain..hehehe
Mood agak kureng dalam suhu persekitaran yang nyaman. Di tambah lagi dengan krisis ciplak yang kian berleluasa. Aku bukannya nak kedekut sangat tak bagi orang copy entry aku, tapi agak-agak la weh. Haih..Aku malas sebenanya nak disable right click dengan buat watermark bagai kat gambar gambar. Aku berblog suka suka nak share thought aku, tapi tak best lah bila orang salah gunakan usaha aku untuk buat duit cara mudah.

Daa

18 comments:

PinKy MoMMa berkata... [Reply]

dia tak de sangat ler tu..aih tapi tak best la copy org nyer kan..xde kepuasan kan kan..

cer bgtau org tu..kalau nak copy kasi link balik la..apa raaa..

mummY daniSha berkata... [Reply]

drink more water!tp asek nak gi toiletla pulak nanti hahaa

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Best ke copy entry org nie? Minum kopi lagik best la...hahahah!

Irfa berkata... [Reply]

bab copy blog org tu aku juga tak sedap hati..nak menulis pun x de mood sekarang.

Irfa berkata... [Reply]

rai..dia dah x copy blog ko lagi tapi dia copy citer surat kabo pulak.oklah tu..

Kaka Red berkata... [Reply]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata... [Reply]

yess............
Rai, ayu setuju sangat progam tu...
tapi sedih pulak bila ko punya entry kena copy dek orang..
suka2 depa jer..

Dr K berkata... [Reply]

exactly!! fat loss, not weight loss

Fadzli Amir berkata... [Reply]

Salam kenal.....Hmmmm, tertunggu2 gak..!

wahida berkata... [Reply]

aku punya gambar pun selalu kena cilok, mentang2 aku malas nak buat letak watermark, nyampah...ada satu n3 aku tu, dia copy siap dah jadik email berantai lagi...huhu...bukan setakat gambar dorang amek, dgn n3 n3 sekali dia copy...huhu...

sabo je la...

Unknown berkata... [Reply]

@PinKy MoMMa, kepuasan bagi individu berbeza..mungkin maksud kepuasan bagi mereka adalah bila tengok pemilik blog tu meroyan bila tengok hasil kerja mereka kena cilok..hahaha..

Unknown berkata... [Reply]

@mummY daniSha, lack of water is the easiest way to get cardiovascular disease... nak pegi toilet ke nak sakit jantung? you choose..hehehe..

Unknown berkata... [Reply]

@Pok Amai-Amai, hadei.. kopi saya tak berapa sangat..tapi kalau teh air memang bes..hahaha...

Unknown berkata... [Reply]

@Irfa, ni yang orang kata cubit paha kanan paha kiri terasa jugak...ko pun jangkit takde mood.. hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@Citarasa Rinduan, thanks ayu.. sedih jugak..tapi pasrah je.. dah komen kat blog dia pun dia buat tak heran je..

Unknown berkata... [Reply]

@Daddy Ziyyad, tapi ramai still suka kalau tengok berat diorang turun 10kg dalam seminggu.. hahaha..

Unknown berkata... [Reply]

@Fadzli Amir, salam kenal.. apa yg ditunggu?

Unknown berkata... [Reply]

@wahida, ko glemer..lain la.. memang diorang nak cilok..blog aku ni bukan apa pun..nak komplen lebih2 cakap kena cilok pun malu..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com