Jumaat

Politik

Assalamualaikum

Actually aku bukan nak cerita kisah politik negara, tapi politik di tempat kerja.

Sejak azalinya aku mengamalkan dasar berkecuali dalam politik kat opis ni. Walau pun aku rasa aku kepochi je, tapi most of the time, bila waktu kerja aku duk diam diam buat kerja aku. Gossipping dan bickering ni tak termasuk dalam rutin harian. Walau pun jujurnya bukan lah aku duk diam buat kerja aku tu bukan bermaksud aku tak buat kerja lain seperti berblogging kan. Hehehe..

Cumanya..entah kenapa..aku memang malas nak melayan sangat kisah kisah politik dalam opis ni.

Once in a while, aku ber"tanya" khabar (gossip lah tu) pada team member.

Ingat tak aritu aku ada cakap yang kedudukan aku dan team aku dalam bahaya. Ramai yang kena berpindah team dan kena cari kerja lain. Buat masa ni, kedudukan aku masih boleh aku katakan selamat.

Yess.. Bos kecualikan aku sebab aku ada special ability. Kehkehkeh.. Kalau takde tu. Aku pun sama je macam orang lain. its not really a good new actually :P

Berkaitan dengan proses pemberhentian ni. Rupa rupanya macam macam dah berlaku di luar pengetahuan aku.

Dan aku tau without the special ability atau pun bila keadaan dah tak memerlukan special ability tu, aku pun akan mengalami nasib yang sama macam mereka.

Pastinya aku takkan menunggu sampai saat tu.

Kenapa eh..orang dalam corporate world ni memang tak boleh hidup aman harmoni. Kat mana mana pun sama. Masing masing lebih pandai berlakon mengalahkan diva.

Aku tak pasti aku layak ke tidak mempersoalkan benda ni sebab aku rasa buat masa sekarang aku tak terjejas dengan politik ofis ni. Tapi mana tau satu hari nanti.

Aku cuma harap sebelum hari tu sampai aku dah tak perlu mengadap semua ni. Hahaha..

Nota kaki : Masliani, ye. gambar dalam entry semalam tu memang aku. poyos je bergambar kan. Nasib baik shujin melayankan je perangai aku berposing kat setiap sudut. haha :P

Daa

2 comments:

mummY daniSha berkata... [Reply]

hahhaaa..memang poyoss...tp chomel heeee =p

Zakiyah Zainon berkata... [Reply]

politik opis ni tak kira koperat atau gomen, sama saja....gilaaa!!!
saya memang dah di cop pembangkang di opis saya sebab menegur boss hahahaha

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com