Selasa

Mood raya haji tak mari..

Assalamualaikum

Again..aku nak kata...

There's no such thing that we can call JOB SECURITY

Actually...Petang Jumaat sebelum balik dari kerja, ada satu meeting antara team dengan management termasuk HR. Aku memang tak tau pucuk pangkal. In fact, takde sapa tau dan expect apa-apa. For us, business is good. Ada banyak profit, etc etc. Biasa lah kan business. Tapi it seems that client are not happy. So now..we are waiting..siapa yang kena cari kerja lain sebab diorang tak perlukan ramai orang.

Aku speechless pada mulanya tapi aku tau sooner or later benda macam ni akan berlaku. Walau pun aku takde lah well prepared secara materialnya. Tapi, emotionally aku dah boleh sort semua benda ni. So luckily aku dah prepare plan untuk masa depan. Apa pun yang akan berlaku, aku just akan flow. Insya allah aku cuba sedaya upaya.

Penanam padi di kelantan pun dah teruja dengan product penggalak tanaman kami kerana hasil padi mereka meningkat. Peladang sawit kat Pahang pun dah dapat hasil dua kali ganda dari biasa dengan product penggalak tanaman kami. Insya allah kami akan cuba perluaskan market ke negeri-negeri lain.

Last week, aku nampak dah buku First Things First tu, tapi aku lebih teruja dengan satu lagi buku lain yang dah di print kan sejak 70 tahun lalu. More about human relation. Tak habis baca lagi. Nanti aku share.


nasi daging last year..mungkinkah daging korban tahun ni akan jadi ini jugak..hehe..
Nota kaki : Sorry. Aku belum BW dan belum reply komen. Mood ke lautan pasific.

Daa 

11 comments:

Irfa berkata... [Reply]

okey..nanti share nasi daging kat sini yer

emarieys berkata... [Reply]

selamat hari raya korban..mood dah datang ke belum?

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Jom panggil mood itu datang semula. :)

Unknown berkata... [Reply]

@HappyIrfa,resepi simple je.. aku culik dari majalah rasa.. insya allah nanti aku share..

Unknown berkata... [Reply]

@MamaEma, thanks.. salam aidiladha jugak.. belumm..

Unknown berkata... [Reply]

@kakcik, jom jom..hehehe..

Munn Jaafar berkata... [Reply]

erm..entry akak kali ni mengingatkan sy la...mgkin jgk bila2 masa ditendang kalau bisnes xbagus..

sy dh la satu2nya melayu kt sini.. =.=*

Hanis MY berkata... [Reply]

salam aidiladha...owh yummynya!

Unknown berkata... [Reply]

@Munnafendy,betul tu..bab2 ditendang ni biasanya kita lah yg kena dulu..so, kalau boleh prepare lah diri supaya kalau tiba2 datang waktu tu takde lah shock sangat.. emotionally dan secara materialnya.. hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@Hanis MY, cashew nut hangit :P

PinKy MoMMa berkata... [Reply]

wahhh letopss bernasi daging ni ;)
ai kuew teow air mata je wuwuwu..lagi sedih!

salam aidiladha dear..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com