Jumaat

Missina tanya Ourkizuna jawab 11 soalan

Assalamualaikum

Dah lama tak kena tag! Kali missina tag aku pasal 11 perkara.

Okeh. Mulakan dengan syaratnya.

Rules
  you must post these rules. Each person must post 11 things about themselves in their journal.
  answer the questions the tagger set for you in their post. And create eleven new questions for the people you tagged to answer.
  you have to choose 11 people to tag and link them on the post.
  go to their page and tell them you have tagged him/her
  no tag back!
  no stuff in the tagging section about " you are tagged if you are reading this" you legitimately (a.k.a really, trust, with all honesty) have tagged 11 people.
**syaratnya copy dari Missina

Jawapan : 11 perkara tentang aku
(1) Dah kahwin dengan seorang shujin yang penyayang tapi garang dan dapat sepasang anak yang comel, nakal dan petah. Semalam Aqil cakap kat aku "Ibu jangan marah abang ok" Selepas dia sepahkan toys satu rumah.
(2) Aku pemalu. Sebab tu aku tak pernah post gambar aku kat blog ni. Kat FB pun jarang. (Gediks)
(3) Aku suka main game console dan PC game setelah diracun oleh suami sendiri. Antara game kegemaran aku adalah Ragnarok Online, Gunbound, Disgaea dan banyak lagi. Dan sangat memalukan untuk mengaku yang aku sanggup tak tidur 48 jam main game. Hahaha..
(4) Sangat suka melancong. Kalau boleh nak melancong naik cruise. Antara negara yang aku dah lawat ialah Jepun, UK, France & Singapore. Aku nak pergi ke New Zealand dan Ireland sebab aku suka pemandangan yang cantik.
(5) Suka makan, memasak dan mempunyai ciri-ciri isteri yang baik. Hahaha.. Perasann..
(6) Sangat manja dengan orang yang terdekat. Suami, mak, ayah dan kakak. Dengan abang aku tak berani. Abang aku garanggg..
(7) Tak pandai menjaga penampilan diri. Aku sedang cuba memperbaiki kelemahan ini
(8) Seorang yang nakal dan degil. Ini diakui oleh mak dan shujin. Kalau aku dah kata aku taknak. Taknak lah tu.
(7) Sangat suka membaca, kalau pergi rumah orang aku mesti sempat belek apa-apa bahan bacaan yang sempat aku capai. Tak kisahlah buku ke majalah ke suratkhabar.
(8) Salah satu impian aku adalah tinggal di Korea dan belajar bahasa Korea dan berulang-alik ke Jepun untuk menambah baik bahasa Jepun aku
(9) Aku sangat kemaruk dengan Japanese food. Saba shioyaki, tenpura don, miso shiru, sushi, okonomiyaki, takoyaki, sashimi, saba miso, ebi katsu, dan macam-macam lagi. Bajet lahir-lahir duk kat Jepun kan..
(10) Aku mata duitan tapi kedekut dan aku bukan kaki shopping. Aku belum ada minat pada branded item, aku selesa dengan kasut yang sama sampai rosak dan aku tak kisah pakai eco bag yang FREE tu. Aku nak duit supaya anak-anak aku secure kalau apa-apa jadi kat aku.
(11) Aku mempunyai minat yang mendalam dalam bidang tanam menanam pokok buah dan sayur.

Jawapan bagi soalan dari Missina
(1) nama sebenar - Siti Zainon
(2) kegemaran sepanjang hayat  - Err..makan..boleh? Hahaha.. Aku suka membaca..Sekarang suka baca buku motivasi, financial dan jugak health management
(3) pekerjaan sekarang @ belajar kos ape  - Kerja aku lebih kurang macam kerja kerani..
(4) kenangan paling manis dan dikenang sampai bila-bila  - Berkahwin dan dapat sepasang anak yang comel
(5) perkara paling lucu pernah dihadapi  - Aaaa..Tak ingatlah..
(6) makanan kegemaran korang - Nasik
(7) apa yang aku paling takut - Errkk..mati sebelum dapat tinggalkan ilmu yang berguna dan harta yang banyak untuk anak-anak
(8) apakah hadiah yang paling special pernah dapat - Muhammad Aqil Mubarak dan Nurul Atiqah Damia..anak-anak lah..
(9) kalau marah buat apa - Basuh pinggan, kemas rumah, baking
(10) apa status?kahwin/single/berpunya atau complicated  - Berkahwin
(11) rancangan tv kegemaran - SMAP Bistro...waaaa..lama tak tengok dahh..

Aku tag
(1) Bro Ahmad
(2) Lieynanilaz
(3) Anamarza
(4) Yatie Chomeyl
(5) Wani Ibu Muda
(6) Liemao Purut aka Kak Ana
(7) Nini Hartini
(8) NM02
(9) Munnafendy
(10) Masliani
(11) Ekmirabat

Soalan dari aku untuk mereka adalah
(1) Jenis manusia yang paling korang benci
(2) Cita-cita sebenar
(3) pekerjaan sekarang @ belajar kos ape 
(4) Tempat yang ingin dilawati, kenapa
(5) Perkara yang korang tak suka nak buat
(6) Kereta idaman
(7) Binatang apa yang paling korang geli
(8) Apakah perkara yang paling suka korang buat
(9) Makanan kegemaran
(10) Kalau sekarang ni dalam tangan ada RM500 korang nak beli apa
(11) Impian korang

Daa

33 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Jawab jangan tak jawab... tag dah menular di mana-mana blog sekarang nie...

bujal X berkata... [Reply]

da kena da~~belum ada masa nak buat~keh keh~

PCL berkata... [Reply]

Zainon san!...ohaiyo gozaimasu...genki desu ?

PCL dah kena tag ni ..memang perlu kejujuran menjawabnya...PCL hanya jwb dlm hati ..biar ada yg tak puas hati...grrr !!

Unknown berkata... [Reply]

@Kakzakie, haa..tu la.. dari semalam mengarang..

Unknown berkata... [Reply]

@bujal X, saya pun buat curik2 sambil buat kerja..haha..multitasking kata orang..

Unknown berkata... [Reply]

@[PCL], ohayo~

jawab dalam hati eh..hahaha..

mummY daniSha berkata... [Reply]

pemalu?sejak bile ko pemalu ni zai..yela,jarang nampak ko letak gambar ko hehee.....

yatie chomeyl berkata... [Reply]

kalau I dh balik msia nanti mesti I pun akan rindu jap food jugak kan

btw, nanti kalau smpt I jawab tag ni ye. thanks for tagging me ;)

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Skg nie musim tag ah! Sy pun kene gak! Huhuhuhu!

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Kakcik adalah seorang yang sangat malas menjawab tag.. mujur tak kena. :)

Cik Ina Do Do Cheng berkata... [Reply]

rai tang malu tu kita sama, spesis cik ina lagi teruk tak berapa minat jumpa ramai orang atau makan kat kedai ramai org.

Asmara berkata... [Reply]

alamak sama la kemaruk ngan japanese food. selagi kat sini balun puas2 mknn dia. hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@mummY daniSha, kalau ngan org dah kenal kepochi la.. kalau org tak kenal aku pemalu la..hahaha..dlm blog ni mmg takde pun gambar aku..semua gamba anak2..

Irfa berkata... [Reply]

baca je..
dah lama x kena tag-mengetag ni..

Unknown berkata... [Reply]

@yatie chomeyl, wajib! susah woo nak dapat yg sedap kat sini..

Unknown berkata... [Reply]

@Fara, tu la..layankan aje la.. hehe..

eB berkata... [Reply]

selamat hari rayer haji dari kami yer :)

Nini Hartini berkata... [Reply]

cabaran anda telah saya sahut. hehe

http://tanpanama33.blogspot.com/2011/11/tagging-game-lets-play-along-pass-it-on.html

syuxer berkata... [Reply]

hahaha syuk baru je kena..hope takde yang tag2 syuk dah pasni hehe

ct rahani berkata... [Reply]

musim tag skrg nih.. sy pun ader tag yg belum buat.. mood belum dtg.. huhu..

Unknown berkata... [Reply]

@eB ezrin, thankss!

Unknown berkata... [Reply]

@Nini Hartini, thanks tini.. dah pegi baca dah..

Unknown berkata... [Reply]

@Syuxer, hahaha..tu la pasal.. jenuh jugak kalau dah 2-3 kali kena..

Unknown berkata... [Reply]

@ct rahani, betul tu.. ramai yg kena tag nampak gayanya kan.. hehehe..

Unknown berkata... [Reply]

esok bro jawap ehh..hari ni sibuk sikit p

lieynanilaz berkata... [Reply]

alamak kena tag daa....aku buat karangan dulu...:)

missina berkata... [Reply]

thanks sbb sudi jawabkan,,hee,,samelah sypun,,suka melancong gk,,tp lam m'sia jelah,,;)

Munn Jaafar berkata... [Reply]

camane main ni kak? haha

lps kite jwb kite tag orang lain plak eh? pastu kite bg soalan baru ke ape?

Unknown berkata... [Reply]

bro ahmad dah jawab ni hehee

http://www.trioseposen.com/2011/11/ourkizuna-banyak-tanya-teman.html

Unknown berkata... [Reply]

@Bro Ahmad, thanks bro! hehehe..

Unknown berkata... [Reply]

@lieynanilaz, okeh..takde hal punya..

Unknown berkata... [Reply]

@missina, biasa la..siapa tak suka melancong kan..hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@Munnafendy, aah..memula jawab.. lepas tu tag org lain.. bagi soalan pulak kat diorg.. nak bagi soalan yg sama pun boleh jugak.. takde hal..good luck!

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com