Selasa

Can you see your future

Assalamualaikum

It is not about what is the best thing to do, it is about what is the best thing to do


Percaya tak kalau aku kata sekarang ni nilai sekeping ijazah mahupun diploma adalah sangat rendah. Sebab tu graduan tak digalakkan memilih kerja. Lebih kurang 10 tahun lepas, heboh tentang sektor awam dan swasta memerlukan banyak pakar dalam bidang IT. Ramailah yang berpusu-pusu mengambil course teknologi maklumat di universiti. Tapi sekarang payah dah nak laku. Sebab ada lambakan pulak. So terjadilah kes macam aku ni. Grad dalam bidang mekanikal tapi jadi kerani am. Kehkehkeh.

Menghadapi realiti bahawa, walau pun mungkin aku boleh buat lebih baik lagi dalam bidang kejuruteraan mekanikal tapi buat masa ni yang terbaik bagi diri aku adalah jawatan aku sekarang. Itu pun, kalau ada yang perasan dalam entry raya haji aku ada mention pasal masalah status pekerjaan aku sekarang. So, buat masa ni masing-masing masih lagi tertunggu-tunggu. Masih lagi tertanya-tanya.

Aku belum well prepare. Dan tak jangka keadaan macam ni tapi kerana semua ni aku terpaksa percepatkan perancangan kami demi masa depan anak-anak. So aku harap aku boleh hadapi dan lakukan semua ni dengan baik.

Daa

16 comments:

Munn Jaafar berkata... [Reply]

mudah la kalau dpt melihat masa dpn kan kak =)

smoga kerja akak stabil dan tak diberhentikan....lau xde rezeki kt situ, mgkin ada rezeki lain...

rezeki Allah kan luas.. =)

Asmara berkata... [Reply]

InsyaAllah rezeki ada di mana2. Moga semakin luas pintu rezeki buat Rai sekeluarga. :)

Run Away berkata... [Reply]

kalau rezeki kita ada..pasti ada...cuma selalu berdoa...semuga kita di murahkan rezeki...;d

Cik Ina Do Do Cheng berkata... [Reply]

semoga Allah SWT permudahkan segala urusan ye.

syyyy puding tu dah dapat semalam.tima kacih.kalau free cik ina wat ye.

Tanpa Nama berkata... [Reply]

senasib...
sy grad bidang lain, masuk pekerjaan lain, kerani gak walaupun nama pegawai.bukan stakat kerani, mat dispatch, delivery boy, handy man.dah mcm kuli batak...LOL
sabo je lah....

to my blog - Acapsuur (>,<)

yatie chomeyl berkata... [Reply]

moga Allah permudahkan jalan buat u sekeluarga. jgn lupa doa murha rezeki tiap2 hari & jgn tidur lepas subuh hehehe

Unknown berkata... [Reply]

kalau ikutkan hati, abah pun tk berpuas hati dengan kerja skrg..rs nk kerja sendiri tp modal permulaan tkde..itu yg sedihnya..

Unknown berkata... [Reply]

@Munnafendy,insya allah tak diberhentikan..cuma mungkin kena cari kerja lain..conditionnya complicated sikit..hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@Asmara, insya allah.. thanks..

Unknown berkata... [Reply]

@Run Away, betul tu.. insya allah...

Unknown berkata... [Reply]

@Cik Ina Do Do Cheng, insya allah cik ina..

owait! nasib baik sampai..

Unknown berkata... [Reply]

@asyrafNAKjadiLEBIHbaik, zaman sekarang memang trend kot kan macam tu..haha..

Unknown berkata... [Reply]

@yatie chomeyl, insya allah.. thanks yatie..

Unknown berkata... [Reply]

@abah khalisha, cuba lah dengan bisnes yg modal kecik abah..

mummY daniSha berkata... [Reply]

kan zai.percaye atau x,kdg2 org yg lg rendah kelulusan dapat pangkat lebih tinggi....ni realiti ni...

Unknown berkata... [Reply]

@mummY daniSha, betul mas..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com