Isnin

B'day = Busy day

Assalamualaikum

Macam biasa weekend aku super busy. Balik dari kerja hari Jumaat aku terus ke kelas. Nak dekat pukul 12 malam baru sampai rumah. Kesian anak-anak. Besar pengorbanan diorang pada kami. Petang tu aku dah bagi hint kat shujin pasal birthday aku. Aku rasa dia ingat, tapi aku saja nak test dia. Nasib baik dia ingat. Hehehe.. Walau pun bukan aku nak mintak hadiah apa pun, tapi kalau dia terlupa terasa gak dalam hati. Huhuhu..

Shujin kata dia tak lupa dan dia sebenarnya nak buat surprise kat aku. Hampeh. Nak buat surprise bagitau kat aku pulak. Hahaha.. Tapi aku cakap kat shujin. Tahun ni aku taknak hadiah. Shujin pandang aku dengan muka ayashi (pelik) lepas tu tanya "Tapi???" Aku kata, takde tapi tapi. Aku takde nak mintak hadiah apa tahun ni. Dia ingat tarikh birthday aku cukup lah. Aku nak hadiah tahun depan. Aku tanya dia "Awak taknak tanya ke hadiah apa saya nak mintak tahun depan". Shujin kata "Taknak lah.." Ceh..Aku tau dia dah tau aku nak mintak apa tahun depan. Alaaa.. Dia kenal aku lebih dari aku kenal diri aku sendiri. So apa yang dalam otak aku semua dia boleh agak dah. Aku rasa dia memang tahu aku nak mintak apa walau pun dia tak baca blog ni. Hehehe..Aku assume dia tau dah apa aku nak tahun depan. Kalau dapat, tu lah hadiah paling bermakna dalam hidup aku.

Walau pun aku kata aku taknak hadiah, shujin berkeras nak celebrate jugak. Memandangkan hari Ahad tu akan sibuk dengan kelas, kitorg just celebrate kat rumah. Shujin order dominos pizza. Makan kat celah-celah timbunan buku preparation untuk kelas hari Ahad. Aku memang tak ambik gambar sebab rumah super sepah dengan kertas shujin gunting untuk kerja rumah dia. Anak-anak pulak sibuk dengan LEGO dan Gundam. Kesian Gundam terakhir shujin. Kata dia, takpe lah. Anak punya pasal. Hehehe..

Hari Ahad, hantar anak-anak duduk kat rumah akak ipar aku. Kami pergi kelas. Kelas yang aku pergi ni adalah 4 weeks course untuk build leadership. Dia akan ajar attitude sebagai seorang leader, macam mana nak manage masa, pemakaian, dan antara yang aku paling lemah sekali adalah bercakap depan crowd. Dalam kelas tu macam-macam jenis manusia dan pangkat ada. Ada yang pangkat Datuk yang ada business sampai ke luar negara, yang Tan Sri. Hadeh.. So kerja rumah kami adalah dream chart yang kena buat presentation kat depan semua orang. Ketar beb.. Tapi diorang tu sangat sangat baik dan encourage walau suara aku agak tergagap. Dah la presentation english.

Tapi aku rasa semua tu adalah pengalaman yang baik buat aku. Selama ni aku pakai selebet je pergi office. Aku mula berkira-kira nak invest untuk baju yang lebih presentable dan mula nak belajar-belajar ber make up. Dari segi rohani, aku rasa aku makin confident dengan apa yang aku nak buat. Ni minggu kedua. Aku ada kerja rumah nak kena siapkan dalam masa 4 hari. Harap-harap aku berjaya. Insya allah.

Daa

16 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Selagi ada daya nak belajar baik lakukan. Anak-anak pun masih kecik lagi...

PinKy MoMMa berkata... [Reply]

eppy belated birthday dear..
Allah selamat kamu :)

lieynanilaz berkata... [Reply]

caiyok!!caiyok!!

♥MAMASYAZA♥ berkata... [Reply]

selagi boleh belajar, teruskan niat tu. en. abah pun slalu bising bila akak takmo lagi sambung blajar...hehehehe

nur berkata... [Reply]

penampilan itu meningkatkan keyakinan diri

Irfa berkata... [Reply]

bagus tu..menambah keyakinan diri.aku pun nak..

liemaopurut a.k.a ana berkata... [Reply]

happy belated birthday rai. may ur dreams come true.

Anamarza berkata... [Reply]

saya pun dalam proses nak belajar meng"okey"kan penampilan diri yg terlalu simple.

Unknown berkata... [Reply]

@Kakzakie, insya allah.. walau pun kena berkorban tapi fikirkan untuk jangka panjang jugak kan..

Unknown berkata... [Reply]

@PinKy MoMMa, thanks dear.. utk anak u jugak..

Unknown berkata... [Reply]

@lieynanilaz, aja aja faito.. hahah..

Unknown berkata... [Reply]

@♥MAMASYAZA♥, insya allah kak..ikut rasa hati memang malas.. tapi pk panjang..huuu..

Unknown berkata... [Reply]

@nur, betul tu..walau pun dulu dengan selekeh pun saya rasa dah confident tapi kalau pakai smart lagi rasa confident..org pun confident ngan kita..

yatie chomeyl berkata... [Reply]

bestnya join kelas leadership gitu, nanti shar ela jugak ilmu 2yg u belajar dr kelas2 tu. leh la I tumpang belajar dr u, so u jd snesei i pulak ehehe

Unknown berkata... [Reply]

@yatie chomeyl, insya allah.. hehe..boleh2 takde masalah..tp i bukan pandai sangat mengajar.. hahaha..

mama_ka0ri berkata... [Reply]

zai chan..
lepas ni masuk kursus pak ndak plak..lagi mencabar..:)

mana gamba dream chart korang?? nak tgk..haha~

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com