Sabtu

Weight Management Tips - Program menurunkan berat badan yang berjaya bermula dari...

Weight management tips - How to start
(1) Menjalani program senaman yang membolehkan tubuh membakar lemak yang tersimpan. Matlamat yang baik adalah dengan bersenam sekurang-kurangnya 3-4 kali seminggu selama 30 minit setiap sesi. Sekiranya anda jarang bersenam secara teratur, mulakan dengan berjalan dengan cepat selama beberapa minit dan kemudian tambah masa sehingga sekurang-kurangnya 30 minit.

(2) Kekalkan diet yang seimbang dan sihat yang mengandungi kalori yang lebih rendah dari yang anda biasa nikmati. Jangan kurangkan secara mengejut. Kurangkan secara perlahan-lahan agar tubuh tidak "terkejut" dengan perubahan yang berlaku. Jauhkan diri dari snek tidak sihat yang mengandungi banyak garam dan MSG

Ihsan Google

(3) Letakkan satu matlamat yang perlu dicapai dalam tempoh tertentu. Sentiasa positif bahawa anda akan dapat mencapai matlamat tersebut.


**Apabila mengurangkan jumlah kalori yang dimakan, pertimbangkan pengambilan multivitamin dan multimineral supplement bagi memastikan tubuh mendapat segala nutrients yang diperlukan setiap hari.


Selamat berjaya!

2 comments:

C`ayob.com berkata... [Reply]

Time Blog Walking

huhu sush tu nak turunkan berat badan...hhuhuhu....cuz aku pun tengah buat.....


Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........
http://cayob.blogspot.com/

Unknown berkata... [Reply]

hehehe..tuan punya blog da sedia kurus..nak meningkatkan berat badan adalah..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com