Ahad

My personal opinion on BERSIH issue

Assalamualaikum,

Who the hell care rite..haha.. Anyway, aku banyak baca komen kat FB tentang issue BERSIH ni. Dan actually aku sangat sanagt itching nak mengomen. Which is aku rasa not necessary. You know.. bila kita rasa orang tu salah adalah bila kita raa kepercayaan kita betul. So kita tak cuba understand situation dia. Dan bila kita forcefully bagitahu dia kita punya personal belief yang totally opposite dengan dia, dia akan rasa offended. Thats where we collid dan it will become waste of time.

The truth is, there are a lot of truth out there. It depends on what kind of truth are you looking for. If you are searching for the negative comment, you will find it.Sama macam yang baik. Yang penting adalah we listen to each other dan faham yang kita semua berbeza. Ada pendapat berbeza. So mungkin kita tak faham kenapa but in time kita akan dapat faham. So janganlah bodohkan orang lain kerana their personal belief.

Tapi sanagt tak setuju polis ambik(?) ke apa dah..tulisnya busted.. Wartawan aljazeera.. Even dalam perang pun tak boleh tau libatkan wartawan.. sungguh memalukan.

Apa pun aku raa rugi gila kalau peniaga makanan tutup kedai during BERSIH. Untung besar woo..

And lastly. BERSIH are indeed waste of time for some people who cannot understand the purpose. Macam orang pegi stadium tengok bola. Aku memang totaly tak paham the joy. Sesak. Panas. But for some people that is the way it is. 

5 comments:

Anamarza berkata... [Reply]

memang tak berkenan bila ada yang komen melampau-lampau dalam FB pasal BERSIH ni, seolah2 dia je yang betul

Buka mata jangan terlampau taksub dengan sesuatu benda sampai tak boleh terima pandangan orang lain kan

mummY daniSha berkata... [Reply]

setuju zai..setiap org ada pendapat masing2...hak masing2....for me,x perlula nak guna bahasa kasar kalau kita x setuju atau apa pun kan..dapat free dosa je pun =p

mummY daniSha berkata... [Reply]

setuju zai..setiap org ada pendapat masing2...hak masing2....for me,x perlula nak guna bahasa kasar kalau kita x setuju atau apa pun kan..dapat free dosa je pun =p

yatie chomeyl berkata... [Reply]

setuju dgn ur opinion...well said ;)

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Haishhh! Napelah setiap isu Rai ni sy suke? Hahahah. Tak abis2 memuji kan? Tapi ikhlas.

Betul. Msg2 punye pendapat dan haluan msg2. Cumanya, tlg jgn perbodohkan diri. Chaos bukan jln penyelesaian.

Serius.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com