Selasa

Caca marba

Assalamualaikum

Macam-macam cerita dan aktiviti dari hari Sabtu hingga semalam.

Sabtu
Sepatutnya aku ke Sungai Buloh memenuhi jemputan kenduri kesyukuran KC Ella. Tapi kita hanya mampu merancang kan.. Tetiba dapat call dari kakak ipar, adik ipar kemalangan kat bulatan Batu Cave. Cederanya tak teruk. Motornya parah jugak. Kena sondol dengan Nissan Sentra. Nasib baik agak jem, so kereta pun tak laju. 

Setengah hari masa habis atas jalan sebab nak pi buat report, di suruh berulang alik dari satu balai polis ke balai polis lain. Teruk betul prosedur buat laporan kemalangan kat Malaysia ni. Sepatutnya bagi la mudah orang yang ditimpa musibah. Ini tidak, nak report kat Balai Polis Selayang, nak submit kena pegi Balai Polis Kepong. Bila nak settle bayaran kena pergi ke Balai Polis Bandar (dekat dengan stadium merdeka) Dah tu, kena ambik motor pergi bawak ke Balai Polis Kepong pulak. Kenapa tak boleh semua buat kat tempat yang sama. 
Posing kat balai

Mode sopan sikit

Kemalangan pukul 9:30 pagi. Hampir pukul 4 petang baru settle segala urusan. Itu pun hari ni shujin dengan adik kena pergi KL untuk settle bayaran pulak. Buang masa, buang duit.

Ahad
Kepenatan.. Pagi tak ke mana mana. Bangun pagi tetiba teringin nak makan kek coklat. Tungtang kejap kat dapo. Tara~~
siap topping
Dah petang bawak sepupu shujin pergi ke GM Klang nak beli kasut janguk. Nak ikutkan hati aku pun malas nak keluar, tapi kesian pulak shujin. So aku ngikut sekali. Sempat la sambarkan selipar untuk Aqil dan barang peribadi aku. Hehehe.

Menggeletar je tangan tengok baju bebudak pompuan dengan baju baby comel comel. Napsu napsu. Hahaha..


budak majuk
Isnin
Semalam aku ambik cuti. Kononnya nak daftar kat KK, atas nasihat member. Da bincang bincang ngan kawan aku yang doktor. Dia kata confirm kena bebel. Ok. Aku cuak. Hahaha. Bajet nak keluar awal pagi. Tahu je lah wanita melayu terakhir beranak dua nak masuk tiga ni kan. Nak bersiap la. Bersarapan bagai. Akhirnya pukul 9+ baru sampai. Sampai tu orang da ramai. Siap ada yang duk luar. Aku ngendap kat tepi pintu je. Nak masuk takut.

Tau la kan. Nurse yang beteran ni garang kemain. Aku tatau sebab apa. Tetiba aku cuak gila. Aku tak masuk pun. Lepas tu aku pusing kat shujin. Aku cakap. Aku takmo masuk. Dalam kereta aku nanes. Hahaha.. Sampai kat rumah akak ipar aku duk sendu. Shujin masuk jumpa mak mertua aku yang baru sampai Ahad malam pun aku tak masuk. Siyes aku tak pernah buat perangai gitu. Jenis aku, kalau aku nak marah ke nak sedih ke aku memang takkan tunjuk depan depan mak mertua aku. Kena jaga gak ayer muka suami kita kan..

Tapi semalam tak tau la datang angin apa. Aku duk senyap je dalam kereta. Sampai mak mertua aku yang datang kat keta. Huhu.. Punye la lama aku nangis + sayu. Sampai pening kepala. Hahaha..

Lepas tu, shujin ajak pi sopping set bersalin ngan belikan glucosamine untuk mak mertua. Pahtu pi sopping barang dapur pulak. Ok la sikit. 

Lupa nak transfer gambar Damia dapat teddy besar.

Balik tu aku basuh pinggan. Shujin masak. Pukul 5 lebih pergi check up kat Al Barakah. Dr. Khairiah sangat lembut. 

Perkembangan minggu ke 37
Berat : 43kg (Naik 2.5kg dari minggu lepas, total naik 9kg)
Tekanan darah : 101/70 (Biasanya 100/60)
Anggaran berat baby : 2.5kg

Kepala baby belum engage, tapi da turun da.

Shujin request nak tarikh 9hb atau 13hb atau 19hb. Ewahh.. Boleh main request pulak kan :P

Actually tak kisah pun tarikh mana. Cuma saje dia nak jeleskan aku dengan tarikh tu. Grr..

Nota kaki : Tak larat da nak pi kerja sebenarnya. Tapi sayang cuti T_T

Daa

15 comments:

NenetPenne (NP) berkata... [Reply]

kes kemalangan tu, apsal rumit sangat kan?? penat mcm tu jer...

memang ibu2 kalau mengandung, mood mcm tu eh? ohhh takut sebab i yang piyed ni pun dah semacam moodnya, kalau mengandung, entah cemana lah gamaknya..

Munn Jaafar berkata... [Reply]

nk report eksiden mmg leceh giler...tu psl rmai suka setel atas jalan je..


emosi lebih ke kak rai? hehe...jgn nangis2 k.. :)

Cikgu Ma berkata... [Reply]

kita hanya merancang kan...

Qashmere berkata... [Reply]

tengok kek tu nampak sedap betul

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

adik ipar pernah accident..memang gitu prosedurnya lambat...tujah sana sini...penat, penat..

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Kakak pernah accident di Kangkar Pulai nak balik Pontian tau Rai. Tapi senanglah pulak polis ambik statement terus bawa balai. Esoknya insurance company dtg ambil masuk workshop. Tapi towing yg berebut siap bergaduh nak towing kereta kami.

Insurance punyalah lama buat assessment sebulan baru setel tau.

psst: kalau mengandung memang sensetif - hormon berubah kan.

LiYa HaNiF :: berkata... [Reply]

laaa g gm klang ye.. dh dekat dengan liya.. kalau tau bleh jumpa hehe

Tanpa Nama berkata... [Reply]

birokrasi ciptaan birokrat...

Dr K berkata... [Reply]

Memang ridiculous sistem report polis di Malaysia ni...dah berbillion komplen pasal sistem yg menyusahkan ni, tapi takde penyelesaiannya..

Berat awak at 37 weeks hanya 43kg???? So pre-pregnancy weight berapa ni??? underweight ka?

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Nanges2 bila sdg membuyut tu adalah normal. Tp klu tak membuyut n tibe2 nak emosi terlebih, tu mtk makan penampo! Heeeee...

Unknown berkata... [Reply]

kak net,
tu la..kesian org sakit..memula kata kat balai selayang.pastu suh pi kepong..itu ini..letih..

saya jarang mood swing..nape tah semalam..hihi..

Unknown berkata... [Reply]

daddy ziyyad,
hehehe..over underweight.. BMI sangat memalukan..hehe..itu pun masa pregnant da naik 9kg..letih makan banyak je..

Irfa berkata... [Reply]

psal takut misi marah tu ke yang buat ko nanges sakan tu?harap mil paham pembawakan budak itu ;)

Aziela berkata... [Reply]

Setuju dgn Daddy Ziyad. Ridicilous. Membazir masa, tenaga dan wang. Kenapa tak centralizedkan sistem tu. Buat online. Semua balai polis di Malaysia boleh jadi one stop center. Akak dah kena few times dah. Bengang giler.

Berat normal Rai 34kg sebelum pregnancy? Owh, Adam akak lagi berat, dikk..

Tanpa Nama berkata... [Reply]

padatnyer jadual harian rai ni

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com