Jumaat

How are you living your life?

Assalamualaikum

Selamat hari Jumaat. Hujung minggu yang ditunggu-tunggu pun tiba. Terima jemputan secara rasmi dari pakcik LuahFikiran ke blogger gathering hari Ahad ni. Sambil-sambil aku masih pening nak bawak apa. Hahaha.

Aku dah boleh masuk dashboard, dah boleh BW..insya allah aku akan terjah blog kawan-kawan semua. Tapi maaf. Aku maybe tak reply komen entry yang lepas-lepas sebab dah banyak sangat tertinggal. Selain dari tu aku menyampah tengok format entry yang berterabur je.

Aku terjumpa secebis kata-kata (cewah) ni kat dalam buku nota aku.

How are you living your life?

Sejujurnya...jawab dalam hati..

Are you on a mission, or are you living it day to day?

Katakanlah..seorang student. Misi nak dapatkan kerja yang baik. Bila dah dapat kerja yang baik. Pernah tak tanya diri sendiri. Whats next?

Dalam kita menjalani hidup sehari-hari, kadang-kadang kita terlupa tujuan kita dilahirkan ke dunia ni. Termasuk aku. Kadang-kadang aku rasa kehidupan aku sehari-hari adalah mencari kebahagiaan dan keseronokan. Sedangkan semua tu sepatutnya bukan sebab kenapa kita dilahirkan. Kebahagiaan dan keseronokan akan datang bersama-sama apabila kita menjalani misi kehidupan kita.

the purpose of life is to live a life of purpose


This is mine
What are yours?

Suke sangat ayat ni
Nota kaki : There's nothing you can do if you believe. Satu masa dulu orang kata manusia tak boleh terbang. Tapi Wright Brothers buktikan bahawa kita boleh terbang. Diorang berjaya sebab diorang percaya. Bak kata Albert Einstein logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Selamat berhujung minggu. Jumpa kat gathering kepada yang pergi. Insya allah.

Daa

6 comments:

eB berkata... [Reply]

singgah dlm ke'MC'an. hu3.
i alwiz dream 2 b a designer, bust force myself to grad law 1st. tua trus. ekkekekekekek

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

InsyaAllah.. kita jumpa di BBB nanti. :)

Beckhrooy berkata... [Reply]

yes, im in mission

Cho Zila berkata... [Reply]

payah nak cakap... dah tua2ni tak tau apa yang nak dicapai lagi... yang penting sihat..

Zul fattah berkata... [Reply]

i want to fight as a Mujahid n die as a Syahid

Irfa berkata... [Reply]

baca..dan fikir ;-)
pastu tanya 'ko masak apa?'
hehe
see u on sunday..keh keh keh

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com