Rabu

Persiapan ke Itali..Selamat tinggal Malaysia~~

Assalamualaikum

 

Dialog petang semalam,

 

Aku : cepat la sayangg...kita kena hantar mak pegi rumah kak long dulu ni.

Shujin : Kejap la..kan flight pukul 6

Aku : Ye lah. Kan barang satu pun tak kemas lagi... Baju semua awak dah masuk dalam beg ke.

Shujin : Senang je tu.

Aku : Ha..ye lah tu. Nak kena check in pukul berapa ni? Nanti lambat tak boleh check in pulak

Shujin : Yelah yelah..

 

Baru nak mula berkemas..masa tu dah pukul 4 lebih..geram betul aku.

 

Pukul 5.

 

Aku : Eh..awak belum siap lagi ke. Tak sempat dah ni.

Shujin : Awak call je lah postpone flight. Kan ada flight malam pukul 11 kan.

 

Akhirnya sampai sudah tak dapat call. Flight ke Itali terpaksa burn cam tu aje. Hangin gila aku.. Bukan sikit duit tau.

 

Tapi nasib baik dalam mimpi je. Hehehehe.. Kalau betul memang meroyan la aku..Huhuhu..

Aku tak tau macam mana boleh termimpi nak ke Itali pulak. Lebih kurang macam round trip gitu. Ada la beberapa Negara Europe nak pegi kononnya. Kahkahkah. Berangan. Ini semua gara-gara menghantar pakcik angkat kami yang pergi annual trip percuma dia tu. Marah gila tengok dia duk update status kat FB pergi Paris, makan-makan kat hotel five star free. Beg pun orang tolong angkut. Bawak body je. Duit nak sopping pun orang bagi. Dah la tu. Pagi ni kat Belgium. Petang esok ke Switzerland pulak. Jeles aku tau.

 

Nota kaki : Seronok kan kalau dapat melancong 5 star percuma macam tu..

 

Daa

10 comments:

Unknown berkata... [Reply]

Citttt..mimpi..abah tertipu!

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Hahahahahah! Rai! Notty okeh! Igt betul lah tadi! Baru nak kirim periuk belanga dari Itali sana. Hahahaha!

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Hihi... kakak ingatkan betul. Tapi bila bermimpi selalu akan jadi begitu buat macam ada saja yg buat kita tak jadi pergi...

bujal X berkata... [Reply]

dem~~saya pun jeles!

pB berkata... [Reply]

Pakcik angkat tu masuk MLM apa ??

lieynanilaz berkata... [Reply]

aku ingatkan betul ko pegi itali...:)

eB berkata... [Reply]

haku dh fensan kejelesan tadi tau sis. kena tipooooooooooo huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. ;p

Anamarza berkata... [Reply]

cheh, ingat betul2 nak gi Itali, huhuhu tipah tertipu

Tapi mmg best kalau melancong ada org sponser kan

kotak bulat berkata... [Reply]

hehehe.. lau lam mimpi, mmg selalu tak jdi..

Asmara berkata... [Reply]

hihi.. mana tau betul2 jd kenyataan. tp jgnlah yg kene tinggal flight tu. ;D

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com