Isnin

Secret Recipe mengandungi DNA babi

Dapat maklumat dari belog INI, keterangan lanjut di SINI


Berikut kenyataan yang dikeluarkan Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011: Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011 yang diadakan pada 12 Mei 2011 telah memutuskan permohonan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) adalah tidak berjaya berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi dalam bahan ramuan ( Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder ) yang digunakan syarikat tersebut.



Dua ramuan terbabit ialah ‘Whole Egg Powder’ dan ‘Whole Milk Powder.’ Syarikat tersebut adalah: Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) link: Penemuan DNA Babi Dalam Bahan Ramuan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd.Justeru, orang ramai dinasihatkan supaya melayari laman web www.halal.gov.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarikat yang memiliki SPHM.

Aku dah lama gile tak makan Secret Recipe. Entah la..macam-macam zaman sekarang ni. Hari ni ada sijil Halal. Esok isytihar ada mengandungi bahan tak halal pulak. Masak makan di rumah lebih selamat.

--------------------------
Netbook PERCUMA - ASUS Eee PC Netbook + modem worth RM1,259
Tidur lebih lena dengan ADT
Kitchen Aid Stand Mixer  - Hingga 18 bulan installment. Email ourkizunastore@gmail.com

5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata... [Reply]

salam ourkizunastore..minta izin nak copy ttg info ini yer.Amat penting bagi org2 islam mengetahuinya..Terima kasih..halalknya..hihi

Unknown berkata... [Reply]

azatie..halall..saya pun ambil dari blog org lain. :D

Sunah Sakura berkata... [Reply]

so halal ke tak eh? sebab kat JAKIM tu sijil halal dia ade lagi sampai hujung bulan 11 tahun ni...

Unknown berkata... [Reply]

susah betul nak dapat makanan halal sekarang ini =(

anastasyea's latest post .. Kotak Hantaran Perkahwinan | Putih Silver Tema Pilihan?

Unknown berkata... [Reply]

saya pun tak pasti..tapi secara asasnya secret recipe mmg ada sijil halal. cuma yg menjadi masalahnya adalah bahan dari syarikat yg supply tu didapati ada dna babi..kalau secret recipe still continue ambik bahan yg company tu supply maksudnya secret recipe pun haram la. tapi kalau dia ambik dari company lain maksudnya still halal.

better kalau ada org clarify dgn secret recipe sendiri sebenarnya..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com