Isnin

Perangai

Aku paling menyampah naik train kat Malaysia ni..Sebab kebanyakan orang yg naik train adalah orang yg ada attitude..Mungkin aku terbawak bawak sikap nihonjin yang naik train dengan bersopan santun..haha..

Perangai yang aku menyampah sangat sangat...
(1) Jenis yang suka sangat duk menempek kat pintu walau pun kat dalam bahagian tengah tu luas lagi..
(2) Jenis (1) lepas tu bila kena tolak sebab orang lain yang bayar tiket pun nak naik dia kata "Wei jangan tolak la..da tak muat ni..naik train lain la"..
(3) Kalau pengguna komuter lak..dah terang ada line warna warni tu..tapi bila orang announce suruh line up kat line kale biru ke merah ke..buat derk je pi beratur kat line kale lain..Bile komuter sampai..masing masing duk himpit orang yg line up betul betul..buta warna kott...
(4) Kalau ada orang pregnant pun, sanggup buat buat tido sebab tak nak bagi seat tu kat orang pregnant..

Aku nak je cakap kat diorang tu..gila punye selfish la ko ni..ingat ko sorang je ke bayar tiket.. ko ingat duit orang lain tak laku ke.. tapi aku simpan dalam ati je..hehe

0 comments:

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com