Khamis

Baby dan Kunyit

Tensionnya aku...!!! da taip panjang panjang...tetiba ilang lak...sabo je la..

Aku dapat petua ni dari Pakcik Gugel kesayangan ramai tu...Kalau baby hidung tersumbat letak kunyit hidup..Kunyit serbuk tak aci kot..Aqil jangkit selsema dari hubby. Panicked la kejap ibu dia..Nasib baik ada kunyit hidup yg Ma bagi masa balik Kelantan aritu..Aku ambik seketul, genyeh kat anak lesung batu..lepas tu sapu kat batang hidung Aqil. Tengok cara ni berkesan untuk Aqil. Takde la tersumbat hidung dia..Badan dia pun tak panas. Cuma selsema peringkat baru nak jadik..

Satu malam tu asal kering je aku sapu..asal kering je batang hidung dia aku sapu..Waktu Aqil baby aritu aku bole la nak hiris nipis letak atas batang hidung dia..Since dia da pandai buang sendiri benda tu..Aku just gosok je..Pagi tadi aku tengok da tak ada bunyik hidung tersumbat da.. Petang balik kije da takde selsema da..

Tapi....petang ni tengok hubby duk batuk pulak...Jangan la Aqil jangkit batuk dari ayah dia lak.. Mana nak carik petua batuk untuk baby pulak ye...

0 comments:

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com