Rabu

Making money

My great obsession is money..haha..mana boleh cakap gitu kan..tapi dlm dunia ni..apa apa pun duit...aku suka travelling..photo taking..baking..tapi semua tu nak kena guna duit..no choice.. Aku kena gak suka duit utk achieve matlamat aku tu..

So...since keja mcm aku ni ada time yg hima gilaaa..ada time isogashii gilaaa..so waktu waktu hima ku itu, aku pun search la apa yg patut di dunia tanpa sempadan..kaedah nak carik duit.. ni bukan mlm ka..apa ka..aku teringin nak ambik gamba lawa2...then aku boleh publishkan gamba tu..kot la kannn ada org nak beli ke..takpun aku bole masuk mana2 contest ke.tapi masalahnya aku tak pandai ambik gamba..masih merangkak lagi belajar..try and error..segan la aku nak pi publish gamba2 aku tu bila nengok gamba org lain ambik semua lawa2...cun cun..so kaedahnya..aku kena la ambik gamba sampai hubby kata "ok..cun!" tanpa teragak2 lagi..sebab dia kan graphic designer..nak meet dia punya needs tu..jenuh jenuh...ingat nak kena beli accesories utk camera aku tu la..aiii..duet lagii...~

Tapi cakap pasal photography ni aku teringin nak trade in camera aku tu ngan Nikon..walau pun setakat aku guna Canon ni aku memang puas ati dengan features dia yg user friendly..weii Canon aku promo korang ni..takdak royalty ka Tapi ada la..certain features kat camera Nikon yg aku teringin nak cuba.. tapi tu la.. masalahnya aku tak tere lagi ambik2 gamba ni..nak demand camera mahal2 kat hubby.. mesti dia suruh guna yg ada tu since camera tu elok..aiseh..cane eh..dosyou~

0 comments:

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com