Selasa

Binaan Aqil Ogos 2014 - Robot Pasukan Penyelamat

Assalamualaikum..


Ini robot penyelamat ciptaan Aqil. Bila terfikir bahaya untuk masuk dalam kebakaran lepas baca buku cerita kanak-kanak dan tonton cerita Chuck & Larry (halfway), dia rasa kenapa tak dibina robot untuk membantu dalam misi-misi yang bahaya tu. Jadi wujudlah robot ni. Lama jugak nak dia nak siapkan. Lepas tangguh, tangguh lagi. Sebab dia tak dapat kombinasi yang sesuai. Aku pun turut tolong skali. Ada satu part dia nak untuk buat bumbung robot, tapi aku tak jumpa sesiapa yang jual part tu. Jadi, cenggini ajelah yang jadi. Ciri-cirinya adalah bahagian dada robot yang boleh dibuka tutup bila pengawal naik dan turun. Sebelah tangan kanan yang dilengkapi dengan paip air untuk padam api. Sebelah tangan kirinya adalah penyepit ketam untuk tujuan menyelamat.


Bahagian belakang robot ni patutnya ada tangki air dan tangki minyak, tapi sebab kerap sangat main cabut pasang, dah tatau pegi mana part tu. Aku malas cari.

Sekian, selamat membina.

::: Dicatatkan oleh Goshujin-sama :::

6 comments:

Sheila Salim berkata... [Reply]

Assalamualaikum kak rai, wahh comelnya robot! pandai aqil buat...

lieyalatif berkata... [Reply]

wow smart rai...dayyan tak reti lagi main mcm nie...mau terbarai semua kang....sonok tgk koleksi aqil...sure dah banykkan kan rai....

Unknown berkata... [Reply]

Aqil chan sgt pandailah!!

Suria Amanda berkata... [Reply]

Wow...kreatifnya Aqil...

Syamimi Saad berkata... [Reply]

Sangat la kreatif. :)

norhasnizakhalid berkata... [Reply]

wow!!! sel2 otak sedang berkembang.. hebat betol aqil ni

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com