Jumaat

Lego menjana minda kreatif anak

Assalamualaikum

Aku bukan suka sangat Lego. In fact, kalau suh aku merekabentuk ngan lego, confirm aku stress sampai boleh menangis. Hahaha.. Lets just say that lego memang bukan bidang aku. Walau pun ada sijil dalam bidang engineering. Eh.. Aku keja kerani kan skang ni. :P

Ni minat shujin ngan anak-anak.
 Cer cer teka.. ada berapa orang lego dalam gambar ni.. Kalau betul takde hadiah la.. Hahaha..






Lego cap cina.. BOLE
Actually, first box je yang betul original LEGO. Yang lepas tu kami jumpa made in China yang jauh lebih murah. Tapi kualiti of course la tak setanding. Ala.. untuk main main camni, beli mahal ke murah ke, kalau hilang sama gak. Hehehe..

Aqil paling minat sekali main LEGO ni. Kalau Damia, banyak pecahkan dari membina. Peringkat umur dia kot. Hehehe.

Aku..? Kalau ajak diorang masak masak boleh la. Ajak main LEGO memang aku tak pandai. Paling paling pun aku tolong diorang susun LEGO tu ikut bentuk supaya senang dia nak cari. Hehehe.

Sepah? Of course. Terpaksa tutup sebelah mata. Aku kan mak yang penyabar.. Aminnn..

Daa

18 comments:

Unknown berkata... [Reply]

mmg azni tabik la kalau orang boleh cantum benda kecik2 ni dgn gigihnya..

wahida berkata... [Reply]

ini pun bukan bidang aku...aku jenis tak sabar...hahaha...

Unknown berkata... [Reply]

main memang bes lego ni.tapi kalau dah bab jadi sepah2...boleh bikin "hot"...jenis tk penyabar macam saya susah..hehe

Munn Jaafar berkata... [Reply]

er..sy suka main lego! :D

Unknown berkata... [Reply]

hahaha.. jd mak kena kena sabar banyak2..

Akeh temen wong ae toh! hahahaha ops terkeluar jowo sudah ;p

Unknown berkata... [Reply]

anak aku dua2 suka main lego..tapi amirul lebih byk kepada merosakkan ape yang akak dia dah bina..last2 kena marah ngan aku..simpan masuk kotak terus simpan..takde sape boleh main..hahaha...

JunAina berkata... [Reply]

Akak dah habis zaman tu sekarang sepah dengan buku pulak... Sabar? Kadang2 terbabs jugak.

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Usia macam Aqil dan Damia eloklah main Lego sebab dia berfikir bentuk apa yg dia nak buat...

Rumah kakak dah tak ada semua ini lagi..

mummY daniSha berkata... [Reply]

lego giler mahal kan....aku selalu beli lego dora je hee...danisha kan suke dora heee =P

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

dalam 5 orang anak, hanya along aiman yang kreatif...suka lego macam2 bole buat...

maszull berkata... [Reply]

assalamualaikum rai...lego ni mmg elok buat kanak2 yg suka mereka bentuk...mmg best kalau dpt main Legokan...:)

ZieMarziah berkata... [Reply]

kecik2 dulu tak pernah pun main lego.bila anak buah main sy pun jadi addicted hahaha..

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Semua anak2 KA peminat lego ni !

Unknown berkata... [Reply]

mahal tak rai y buatan china tu. nak gakkkk u umai

LYAfrina berkata... [Reply]

setuju..mmg dpt mbantu minda ank utk lbh kreatif & bkembang..tp satu je y tak tahan..bila kaki tpijak...adoiii.. sakit

emarieys berkata... [Reply]

beli murah kalau hilang atau rosak...taklah rasa ralat sangatkan..janji anak-anak dapat main sambil belajar..

sweaterputih berkata... [Reply]

Salam. beli kat mana ye lego made in china ni?

Unknown berkata... [Reply]

@sweaterputih, salam..beli kat MR DIY, summit USJ. Banyak tempat lain pun ada rasanya. Tapi biasa kami beli kat situ. Range harga bawah RM50 satu kotak yang datang ngan set. berbaloi la.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com