Ahad

Malaysia ada trillion duit simpanan luar negara

Assalamualaikum

Dikhabarkan bahawa Malaysia mempunyai sejumlah simpanan luar negara yang mencecah trillion di bank bebas luar negara. Bagi mengeluarkan wang tersebut, memerlukan sejumlah wang untuk mencairkannya.

Sesiapa yang menyumbang atau melabur sejumlah wang bagi mencairkan wang tersebut akan mendapat pulangan wang 1000 kali ganda dari pelaburan asal. Kalau bagi RM100. Dapat RM100,000.

Ianya dipanggil bon kerajaan Malaysia.

Sampai sekarang aku tak tau benda ni betul ke tidak.

Yang pasti.

Sampai sekarang, tarikh dapat duit ditunda sejak dari hampir dua tahun lepas.

Yang pasti, bukan main ramai orang yang "melabur" duit dalam tu.

Aku tak tau apa hukumnya.

Tapi, apa yang aku selalu pegang adalah..Pelaburan yang ada secure fixed interest yang ditetapkan macam tu hukumnya haram. Macam swiss cash dulu. Maksud aku haram disisi Islam. Aku tak peduli haram dari segi undang undang ke apa.

Ramai yang da pasang angan angan.

Aku takut angan angan cuma tinggal angan angan.

Dari sejak entry pertama pasal bon kerajaan Malaysia ni aku buat sampai hari ni. Takde lagi yang da dapat duitnya.

Entahla.

Entah entah kelentong. Kalau Malaysia ada simpanan banyak tu, tak payah DS Najib susah payah berutang ngan KWSP kan. Erkk.. Hahaha..

Daa

8 comments:

ayunidati berkata... [Reply]

Betul tu.... ape yang saya pegang sehingga swkarang.... duit takkan datang bergolek kalau kita tak berusaha...

sitiezahim berkata... [Reply]

hahaha ayat last tu power :)

BERT berkata... [Reply]

mesia mmg bnyak hutang pon haha

Mulan berkata... [Reply]

kalo malaysia byk duit, sek rendah patut free je semua.. atau sampai sek men pon free.. best kan..

missina berkata... [Reply]

Dia hutang ek?tak tau plak..huhu

Mak Wardah berkata... [Reply]

Entahlah Rai...akakpun dah tak faham. Harap Rai n family sihat

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

rietta lgsg xtaw tentang nie smeua...

sal ya berkata... [Reply]

adehhh...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com