Isnin

Aku yang over emo

Assalamualaikum

Sambungan entry takde mood sebab kena tipu. Sebenarnya nak cakap kena tipu tu mungkin tak lah. Cuma aku rasa macam diberikan janji palsu sebab incik bos tetiba berdolak dalik bila aku cakap nak cuti one whole week next week. Sedangkan aku da bagitau dari last week lagi pasal nak cuti tu. Aku faham la keadaannya sebab sebagai kerani cum penyambut telefon memang susah nak cuti. Sapa nak layan telepon tu kalau aku cuti kan. Huhuhu.. Abis tu kalau tak skang ni bila masanya aku nak cuti. Cuti Golden Week ni je lah client cuti pun. Haihhh.. I really need this..

Shujin pesan, tak pe lah. Jangan stress stress kalau tak dapat cuti seminggu pun. Tapi aku stress jugak sebab bukan senang aku nak boleh dapat cuti dengan rasa senang hati tak payah kalut pasal kerja. Cuti 20 hari nak suruh ambik sikit sikit. Cuti tu aku punya, takkan sampai nak kena moncong lepas tu guling guling kalau bos takmau approve kot kan. Haihhh..

Nak mengerjakan diri pun takde mood dah.

Esok coti. Yey! Tetiba teringin makan karipap pusing. Nampak gayanya tak merasa la karipap pusing KLIA esok. Esok nak cuba buat sendiri lah. Hahaha..

Daa

20 comments:

ct rahani berkata... [Reply]

alahai ciannya.. sabar ye sis.. ader hikmahnya tu.. raya nanti amik cuti 2 minggu terus.. hehe..

Irfa berkata... [Reply]

aku igt nak niaga karipap pusing klia la..buh jenama aku la kan :).ko jadi stokis nak?

Irfa berkata... [Reply]

cutu tahunan aku 18hari..sesekali mmg kena ambik cuti lama.tapi bukan selalu la..banyak la duit abis kalau ambik cuti lama2..so bos pun kena paham kenapa kita ambik cuti lama.bukan saja suka-suka

Unknown berkata... [Reply]

kesian nya...
badan penat kerja nak la jugak berehat,..kan??

cer try buat guling2 tu kot2 dapat cuti.:p

Unknown berkata... [Reply]

@ct rahani, haha..bertuah kalau dapat cuti dua minggu straight.. impossible..

Unknown berkata... [Reply]

@Irfa, cantek gak tu..sedap karipap tu..rangup je..senang aku nak dapat bekalan..payah2 sangat nak buat..haha..

Unknown berkata... [Reply]

@Irfa, bos bukan tak paham.. dia buat2 tak paham..

Unknown berkata... [Reply]

@diana, guling2 sekali bos pijak perut haa..tak pasal2 muntah hijau kat situ..dapat MC terus.. haha..

lieynanilaz berkata... [Reply]

sabar dulu kot2 nanti lembut hati bos...hehe.

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Kakcik masih bercuti hari ini. :)

emarieys berkata... [Reply]

cuti itu dah hak kitakan..napa bos tak bagi... tak ada pengganti yang take over kerja ke?

Munn Jaafar berkata... [Reply]

ohhh pasal cuti ke..ingat ape td..byk cuti akak 20 hari..sy puny 14 hari je..jenuh nk bajet2 cuti kawin.. =(

Anamarza berkata... [Reply]

memang la bleh emo bila boss buat2 tak faham kan.. try minta lagi mana tahu dia ok pulak nanti

mummY daniSha berkata... [Reply]

20 hr??byk giler cuti ko...pekerja berdedikasi ni hehee

ogyep yummy mellow berkata... [Reply]

salam kenal... sabar aje la ya... pasti ada hikmah disebaliknya..

Mulan berkata... [Reply]

cuti penting utk orang bekerja nk release stress kan. dah dibagi cuti tahunan, pesal boss nak lokek2 pulak kan...

heheheee, I keje kt dapor je tp tumpang sekaki cuti boss ni..

Dr K berkata... [Reply]

akta pekerja di malaysia ni masih lemah, dan ramai majikan yg 'ambil kesempatan'. Cuti tahunan ada 20-30 hari, tapi nak ambil cuti straight 5-7 hari, punyalah byk dolak dalik...suruh ambil cuti 1-2 hari...haihhhh...padahal cuti yg berbaki tu, hak kita kan....

Jgn cerita pulak pasal nak sabbatical leave, which is almost rare kat malaysia ni....kalau di oversea, kerja biasa2 pun you are entitled for a long leave..or a sabbatical...tu pasal mereka tak stress( hence kualiti kerja bagus)..bila cuti panjang mereka rest betul/melancong...tak mcm pekerja di malaysua yg stress & tertekan..

Ibu Muda 30series berkata... [Reply]

aku la yg best skang ni Rai....'dipaksa' bercuti...haha... tp aku ambik 2 hari je mggu ni, campur 1 mei jadik la 3 hari...

Ibu Muda 30series berkata... [Reply]

@Daddy Ziyyad

agree dgn doc! tu yg best media prima, dorang amalkan sistem macam ni ^_^ galakkan ktorg bercuti panjang

Cik Ina Do Do Cheng berkata... [Reply]

ciannya boleh plak ye cuti di approve dan tak approve.nampak sangat ko pekerja harapan boss. lepas ni cik ina kena mencontohi ko sebab cik ina dah peringkat pekerja yg tak berdisplin sebab suka cuti dulu kemudian baru tulis surat cuti.termalu mak.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com