Khamis

Fake it till you make it

Assalamualaikum

Salam Khamis. Waiii...rindunya nak berblogging macam manusia normal. Post entry melalui dashboard instead of email. Baca entry kat blog instead of google reader. Komen pun tak bolehhss. Mood nak berblogging pun ke laut jadinya.

Since internet kat rumah aku lembab tahap dewa dewa, aku mintak maaf sebab cuma boleh lawat beberapa blog setiap hari. Aku cuba rotate sebaik mungkin okeh!

Bercakap tentang fake it till you make it. Aku rasa banyak perkara aku boleh apply benda ni. Contohnya gaya berjalan aku. Sejak dari zaman sekolah aku memang tau aku kena buat something tentang gaya jalan aku yang lain dari yang lain. Ayah pun selamba je perli-perli aku kalau aku masuk kawad kaki. Tak terkeluar dari barisan ke. Sebab aku jalan dengan gaya yang amat bersepah katanya. Dan seorang lagi lelaki penting yang sound direct kat aku pasal gaya berjalan ada encik shujin. Tensen tau bila dia gelakkan gaya aku berjalan. Membuatkan aku berazam nak berlatih jalan ala-ala model.

Aku rasa bila aku berjalan, pinggul aku agak stiff. Aku segan nak lenggang-lenggang sebab aku rasa macam mengada-ngada sangat. Bila diteliti dengan baik sebenarnya hayunan pinggul tu penting supaya rentak kita berjalan tu nampak lebih lemah gemalai. Entah. Aku dalam proses nak mencuba dan aku harap aku tak terover menghayun pinggang. Nak tanya shujin memang tidaklah sebab aku nak buat surprise bagi kat dia. Tak surprise la kalau aku bagitau awal-awal aku nak ubah gaya jalan kan. Hahaha.

Letih woo pinggang nak berayun sebab aku dah terbiasa dengan gaya jalan yang err..entah cemana tah. Orang lain semua kata ok. Tapi dua lelaki penting dalam hidup aku ni kata tak ok. Haruslah aku percaya mereka kan. So by hujung tahun ni aku berazam aku dah dapat train diri aku untuk berjalan dengan baik. Sekarang aku sedaya upaya untuk ingat gaya jalan tu. Masalahnya masa kat office aku concious aku ingatlah nak jalan bergaya-gaya ni. Tapi bila balik rumah pakai pun selipar je, takde gaya dah. Hahaha.

Aku harap teori fake it till you make it aku ni berjaya. By 31 December 2011, aku akan berjalan dengan gaya yang shujin leh bangga nak ngaku aku bini dia walau pun nampak dari belakang. Hahahaha.. Aku harap dia tak baca lagi entry ni.

Nota kaki : Tak sabar nak tunggu blogger gathering anjuran Dato LuahFikiran kat Bangi weekend ni. Haihh..Nak bawak apa dah?

Daa

8 comments:

yatie chomeyl berkata... [Reply]

practice make perfect..gambatte :)

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Mujur boleh jalan, asal jalan tak kaut kaki org sebelah sudahlah...

bujal X berkata... [Reply]

malangnya pinggul saya keras habis~keh keh~~

♥MAMASYAZA♥ berkata... [Reply]

semoga berjaya dengan gaya berjalan yg menarik

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Ala..lenguhlah nak control bontot. Hahahahah!

eB berkata... [Reply]

join ker? psl kamix xtau? hu3

mummY daniSha berkata... [Reply]

hehhee..ok je aku tgk ko jalan dulu kat sekolah..chooomel hehe

mummY daniSha berkata... [Reply]

hehhee..ok je aku tgk ko jalan dulu kat sekolah..chooomel hehe

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com